• Bałtycka 64a

    Bydgoszcz, 85-707

  • Godziny otwarcia

    Pon - Pt: 09:00 - 17:00

  • Zadzwoń

    693 507 530

29 kwi

Awaria urządzenia zdarza się w najmniej odpowiednim momencie. Komputery nie są pod tym względem wyjątkowe. Jednak zanim skierujemy swe kroki do serwisu, powinniśmy się do tej wizyty dobrze przygotować. Oto krótki poradnik, na co należy zwrócić uwagę i co dobrze jest sprawdzić przed wizytą w serwisie.

Problem 1 – Laptop się nie włącza

Co należy sprawdzić:

  1. W jakich okolicznościach doszło do usterki?
  2. Czy laptop reaguje na włącznik (wydaje jakieś dźwięki, świeci diodami, pokazuje coś na matrycy)?
  3. Czy na baterii zachowuje się tak samo jak na podłączonym zasilaczu (w miarę możliwości – bez baterii)?
  4. Czy laptop był zalany choćby odrobiną płynu?
  5. Czy w ostatnim czasie było jakieś przepięcie w instalacji elektrycznej w miejscu, gdzie zwyczajowo podłączony jest laptop (np. w wyniku burzy lub prowadzonych prac)?

Co należy ze sobą zabrać:

  1. Laptop
  2. Zasilacz

Problem 2 – Laptop się nie włącza

Co należy sprawdzić:

  1. W jakich okolicznościach doszło do usterki?
  2. Czy laptop nie włącza się, czy może działa nieprawidłowo?
  3. Czy laptop nie chce/nie może uruchomić systemu operacyjnego?
  4. Czy problemem są niedziałające lub działające nieprawidłowo programy?

Co należy ze sobą zabrać:

  1. Laptop
  2. Zasilacz

Problem 3 –  Brak obrazu na matrycy

Co należy sprawdzić:

  1. W jakich okolicznościach doszło do usterki?
  2. Czy podczas ruszania klapą matrycy pojawia się obraz, choćby na chwilę?
  3. Czy obraz jest, ale niewyraźny/przekłamany?
  4. Czy na zewnętrznym monitorze obraz się pojawia, a jeśli tak – czy jest taki sam jak na matrycy, czy normalny?

Co należy ze sobą zabrać:

  1. Laptop

Problem 4 –  Laptop był zalany

Co należy sprawdzić:

  1. W jakich okolicznościach doszło do usterki?
  2. Czy da się odłączyć baterię od laptopa (jeżeli tak – należy to zrobić jak najszybciej)?
  3. UWAGA: Pod żadnym pozorem nie należy sprawdzać czy laptop się uruchamia!

Co należy ze sobą zabrać:

  1. Laptop
  2. Zasilacz

Problem 5 –  Laptop wyłącza się w trakcie pracy

Co należy sprawdzić:

  1. W jakich okolicznościach dochodzi do usterki?
  2. Czy dzieje się to w ściśle określonym momencie?
  3. Czy laptop grzeje się nadmiernie?
  4. Czy w ostatnim czasie laptop „zwolnił”?
  5. Czy bateria jest naładowana (w przypadku wystąpienia usterki w trakcie pracy na baterii)?

Co należy ze sobą zabrać:

  1. Laptop

Problem 6 – Przy każdym włączeniu trzeba ustawiać datę i godzinę

Co należy sprawdzić:

  1. Czy laptop miewa problemy z uruchomieniem?

Co należy ze sobą zabrać:

  1. Laptop

Problem 7 – Bateria się nie ładuje

Co należy sprawdzić:

  1. Czy laptop pracuje na podłączonym zasilaczu i wyciągniętej baterii?

Co należy ze sobą zabrać:

  1. Laptop
  2. Zasilacz

Ponadto zawsze przed wizytą w serwisie warto zabezpieczyć zapisane hasła w przeglądarkach, gdyż w przypadku konieczności reinstalacji systemu operacyjnego zostaną one utracone.